Zorganizuj Się – Ułatw Sobie Życie I Oszczędzaj Czas

Od razu na wstępie ZAZNACZAM

– nie znajdziesz tu super rozwiązań, najlepszych sposobów na organizacje pracy.

Dlaczego?

– bo ich wszystkich nie znam a kopiowanie tych sposobów z innych blogów uznałam za bezsensowne. Ponadto nie uważam że wykradanie tych sposobów od innych zadziała na mnie.

Bardzo długo szukałam sposób , konkretnych i użytecznych jak się zorganizować i co i NIC .

Wszystko było fajnie opisane a nic nie wychodziło.

Wniosek nasuwał się sam:

Pewnie to jest efekt tego ze sposoby na wypracowanie sobie swoich trudności musimy odkryć sami wtedy sens ze będą działały jest większy.

Poniżej przedstawię Wam sposoby które działają na mnie – nie znaczy to oczywiście ze będą działały na Ciebie ale nigdy nie zaszkodzi spróbować , jeśli masz ochotę to korzystaj z nich bez skrępowania jest tylko jedna prośba jeśli zadziałają proszę daj znać.

Dzień zaczynam od MYŚLI POZYTYWNYCH, to nie jest jeden ze sposobów  NIE, NIE – po prostu uważam i od jakiegoś czasu praktykuje zasadę, że czym milej rozpoczynam dzień tym później jest jeszcze lepiej.

Poza tym jeśli wstaniesz lewą nogą i wmówisz Sobie, że ten dzień jest stracony – moja propozycja jest taka, żebyś nie opuszczał domu i nie psuł humoru reszcie świata.

  • Od dziś wstajesz z uśmiechem. Jeśli Ci to pomoże wizualizuj sobie swój dzień , możesz zajrzeć do tego wpisu  W I Z U A L I Z U J.
  • Nie daj się wyprowadzić z dobrego humoru, samopoczucia . Po prostu nie pozwalaj na to nikomu. To że ktoś inny ma zły humor nie znaczy, że Ty musisz też taki mieć.

PRACA

A więc, PO PIERWSZE: ponieważ należę do osób, które nie funkcjonują bez kawy polecam zaparzyć filiżankę lub kubek ulubionej kawy i poświecić 5 minut na delektowanie się ją.

Ja to uwielbiam

♦ Dzień bez kawy dniem straconym ♦

coffee-563797_640

Zaczynamy!!

Na początek skup się na najważniejszych  zadaniach dnia. /wypisz je od najważniejszego do mniej ważnego.

Na Dzień Dobry ⇒ Największy Głaz beznazwy

Kiedyś czytałam opowieść pewnego profesora, który opowiadał studentom w jaki sposób powinni zapełniać swój czas. W 100% się z tym zgadzam dlatego też o tym piszę.

Przypuśćmy, że Twój czas to ogromny słoik.

Od czego zaczać zapełnianie?

Duże kamienie ⇒ Duże zadania

Małe kamienie ⇒Mniejsze zadania

Żwir ⇒ Jeszcze mniejsze zadania

Piasek ⇒ Najmniejsze zadania – czyli takie bez których świat na pewno się nie zawali.

Jeśli zapełnisz słoik : piaskiem, żwirem i małymi kamieniami – nie będzie już miejsca na te ogromne głazy.

Zatem ⇒

Czas swój wypełniaj od zadań kolosów Największych//Najważniejszych//Najtrudniejszych

potem dosypuj mniejsze kamyki żwir i piach.

Zadania wypełniane w ten sposób będą bardziej efektowne – GWARANTUJĘ  – u mnie to działa.

słoik1

 Kolejna rzecz, która potrafi doprowadzić do szału podczas pracy to telefony.

Oczywiście te, które do Ciebie dzwonią ⇒ wybijając Cię z rytmu, dekoncentrują, po prostu przeszkadzają.

Przed rozpoczęciem pracy zadzwoń w te miejsca które uważasz za konieczne, zadzwoń do męża, żony dziecka, matki, ojca  lub do kochanki. W ten sposób zmniejszysz prawdopodobieństwo, ze gdy będziesz mocno skupiona na wykonywaniu zadania – nie przeszkodzą Ci.

phone-499991_640

Technika Pomodoro – najprostsza metoda zarządzania czasem !!

To technika, którą można zastosować niemalże od zaraz. Wystarczy, że przygotujesz następujące narzędzia:
  • lista zadań – w formie papierowej lub elektronicznej
  • długopis –
  • czasomierz,stoper, minutnik, – które poinformuje Cię za 25 minut.

pomodoro-technique3-300x239

1. Wybierz zadanie do wykonania, po wcześniejszym posortowaniu i ustaleniu ważności.

2. Ustaw czasomierz na 25 minut to Twoje POMODORO( przedział czasowy na zadanie)

3. Pracuj nad zadaniem przez całe Pomodoro, nie przerywaj sobie i nie pozwalaj na przerywanie.

4. Oznaczasz zadanie jako wykonane po 25 min, jesteś zadowolona/ny że część zadania już wykonana.

5. Robisz sobie 5-cio minutową przerwę

6. Po 4 Pomodoro zrobisz sobie dłuższą przerwę (20-30 min)

Działanie techniki: przy wyznaczeniu czasu na zadanie bardziej skupiasz się nad tym co robisz. Chcesz zadanie wykonać przed końcem czasu dlatego też bardziej się starasz.

Wzrasta  motywacja  się do samej pracy i jej rozpoczęcia. Inaczej jeśli z góry wiesz że pracujesz 25 minut a potem odpoczynek niż musisz poświecic cały dzień na zadanie.

Dzięki przerwom odświeżasz umysł a dodatkowo praca z przerwami lepiej wpływa na ogólne podejście do pracy.

ZASADA PARETO:

-zwana również zasadą 80 na 20

pareto zasada

Nazwa pochodzi od Włocha Vilfreda Pareto, który to wywnioskował, że  że 80% majątku jest w posiadaniu 20% ludzi.

Definicja Pareto jest taka 20% przyczyn generuje 80% efektów. Na przykład:

  • 20% klientów przynosi 80% zysków,
  • 20% ubrań nosimy przez 80% czasu itp.

Nie chodzi o to aby trzymać się kurczowo tych liczb. najważniejsze bowiem jest to,

że niewielka część naszych wysiłków generuje większość efektów.

I o tym musimy pamiętać.


Kolejna rzecz. NEVER GIVE UP – czyli nigdy się nie poddawaj

never-give-up2

Nawet jeśli coś nie wyjdzie, zrobisz coś źle albo w najgorszym przypadku odniesiesz porażkę i tak będziesz o krok dalej.

Ludzie sukcesu odnosili mnóstwo porażek zanim odnieśli sukces. A każda porażka stawała się dla nich kolejnym doświadczeniem.

I tak je traktuj.

OD DZIŚ: PORAŻKI TRAKTUJ JAKO KOLEJNE DOŚWIADCZENIA ŻYCIOWE

I prawda jest taka, że czym więcej porażek zaliczysz tzn. czym więcej kolejnych doświadczeń życiowych tym jesteś: bogatsza o nowe przeżycia, pewniejsza siebie, oczywiście początkowo to trudne ale po pewnym czasie będziesz wdzięczna za to co Ci się przytrafiało.

Niezwykle ważne jest P O D E J Ś C I E

Podejście do życia to naprawdę ważna sprawa, o ile nie najważniejsza.

Poniżesz przedstawię Ci dwie osoby i Sam/Sama zdecyduj którą chcesz być:

zwycięstwo sorrow-294328_640

Nie wiem jak Wam ale Mnie bardzo pomaga porównanie Siebie z przed 3, 5 lat wstecz.

Czemu to służy?

Zobacz o ile jesteś mądrzejsza/szy, ile więcej masz doświadczeń, o ile Twoje życie zmieniło się na korzyść.

Pamiętaj tez że wieczne użalanie się nad sobą w niczym nie pomoże.

Ci co mają gorzej są w trakcie tej drogi, Ci którzy już ją przebyli mają lepiej. Ty jesteś pośrodku więc gdy dopadają chwile zwątpienia powtarzaj jak mantrę: NEVER GIVE UP – czyli nigdy się nie poddawaj.

success-895594_640

A…

„Każdy krok naprzód, to krok bliżej sukcesu.”

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge