Zarządzanie czasem w pigułce!

Masz problem z planowaniem i organizacją swojej pracy?

Nie wiesz jak zaplanować dzień pracy, jak stworzyć plan dnia?

Nie musisz się martwić !

Mam dla Ciebie prezent – Zarządzanie czasem w pigułce

Korzystaj ile możesz, na pewno zobaczysz efekty!

foto2

 EFEKTYWNE DZIAŁANIE – WIELKA CZWÓRKA

  • Pragnienie – musisz mieć pragnienie kontroli nad własnym czasem.
  • Zdecydowanie – musisz zdecydować, że będziesz to ćwiczyć do póki nie stanie się to nawykiem.
  • Determinacja – musisz walczyć  z przeciwnościami  i pokusą, dopóki  zarzadzania nie nauczyć się  skutecznie  wykorzystać w życiu.
  • Dyscyplina – bądź zdyscyplinowany- zawsze

Powyższe 4 czynniki sukcesu sprawią, ze Twoje działanie będzie efektywne.

 

Nigdy , ale to nigdy nie wychodź z założenia, że masz za mało pieniędzy aby coś zacząć, ze masz za mało  wiedzy na jakiś temat.

PAMIĘTAJ !

‚Rób to co możesz, za pomocą

tego, co masz, w miejscu,

w którym się znajdujesz.’

———-

Jeśli okaże, się, że inne narzędzia będą nagle pod ręką to zaczniesz je wykorzystywać.

W taki sposób zyskuje się doświadczenie życiowe.

Jeśli byś dostał wszystko na zawołanie, nie doceniłbyś tego tak jak trzeba.

———-

Prawo kontroli – to prosta zasada która mówi, że jeśli masz poczucie kontroli nad własnym życiem czujesz się dobrze. Jeśli zaś nie masz  poczucia kontroli nad własnym zżyciem to będziesz się z tym czuł źle

Twoje myśli i uczucia –  jeśli należysz do ludzi, którzy wierzą, że są dobrze zorganizowani i skuteczni to zapewne tak jest, jeśli jednak myślisz, że coś  Cię przytłacza – to też będzie prawdą.

Przekonania stają się rzeczywistością – jeśli Twoje przekonania na temat zarzadzania czasem są pozytywne, będzie Ci to przychodziło łatwo, jeśli jednak uznasz ze tego nie potrafisz możesz  skończyć wszystkie  kursy  i tak nic nie pomogą.

Podejmij decyzję – musisz podjąć decyzję że chcesz wykształcić  w sobie nawyk zarzadzania czasem. A podjęcie tej decyzji to 1 krok do sukcesu.

Zaprogramuj umysł – ćwicz różne techniki programowania ! Za każdym razem powtarzaj sobie ze jesteś dobrze zorganizowany, twoja podświadomość to w końcu uzna za coś naturalnego.

♠ ZARZADZANIE CZASEM JEST TAK NAPRAWDĘ ZARZĄDZANIEM ŻYCIEM.

foto4

Każdy człowiek jest wyjątkowy, każdy musi określić swoje wewnętrzne wartości

  • jeśli połączysz te  wartości oraz organizację życia – ich zgodna współpraca da Ci satysfakcję i doprowadzi do sukcesu.

 

Wiedzieliście, ze myślenie jest wolne i szybkie?

Tak, są takie dwa rodzaje myślenia, co więcej każdy z Nas z nich korzysta!

Gdy stoisz przed wykonaniem zadania, podjęciem decyzji, gdy twoja decyzja jest krótkoterminowa, wtedy występuje myślenie szybkie.

 

Inaczej jest w przypadku myślenia wolnegowłącza się ono gdy musisz podjęc poważną decyzję. Wtedy musisz się zatrzymać i poświęcić czas na podjęcie tej decyzji.

Po co o tym piszę?

A no po to, ze jako ludzie zabiegani, zapracowani, którym wiecznie brakuje na wszystko czasu, popełniamy wiele życiowych błędów bo nie stosujemy wolnego myślenia w sytuacjach, które tego wymagają.

———-

Podstawa – KLAROWNOŚĆ !

foto5

RADA: Poświęć codziennie kilkanaście minut na : Planowanie i analizowanie celów, które sobie postawiłeś.

Czas na przemyślenia i refleksje  powinien mieć stałe miejsce w Twoim życiu.


To, że każda minuta poświęcona na planowanie oszczędza Twój czas przy realizacji – to fakt.

Dlatego …

        …jeśli chcesz skutecznie zarządzać swoim czasem musisz zacząć dobrze planować !

„Działanie bez planowania, to prosta droga do porażki.”

                                                                                           B.Tracy

———-

Określ cel, bądź cele

Opracuj listę rzeczy do zrobienia

Planuj – tak aby jedno duże zadanie rozłożyć na kilka mniejszych – to ułatwi realizację

Szereguj zadania wg, ważności

Pamiętając: że 20% pozycji na liście generuje 80% ważności

Aktualizuj plany- jeśli tego wymagają

———-

Na każdy dzień stwórz listę codzienną  tzw.  PROJEKT

foto 7

  • Taka lista powinna być stworzona wieczorem, dnia poprzedniego aby Twoja podświadomość ją „przetrawiła”.
  • Specjaliści twierdzą, że wystarczy poświecić wieczorem 12 minut na zaplanowanie dnia następnego.
  • Taka lista sprawi, że twój umysł trochę wypocznie dzięki temu, że zadania przelejesz na papier.
  • Każda Twoja lista powinna zawierać ABCDE – metodę !

Co to oznacza?

Do każdego zadania dopasuj literę A, B, C, D lub E

Poniżej znaczenie liter:

A: musisz wykonać, są ważne, ich nie wykonanie  niesie za sobą konsekwencje

B: to zadanie które powinieneś zrobić, nie wykonuj zadań B jeśli nie skończysz A, konsekwencje są ale dużo mniejsze niż w przypadku A

C: przyjemne, nie ma konsekwencji

D: zadania tego typu trzeba delegować

E: te zadania powinno się wyeliminować bo nie są konieczne

  • Deleguj co się da, jeśli ktoś może zrobić coś za Ciebie  tzn. że nie musisz angażować w to swojego czasu.
  • Działaj zgodnie ze swoja listą.

 

P R I O R Y T E T Y – pamiętaj o ich ustalaniu

foto 6

foto8

Zasada Pareto –  zajrzyj tutaj

⇒ okazuję się że tą zasadę można zastosować do niemal wszystkich dziedzin, którymi się zajmujesz.

To co ważne !

Ze swojej listy co rano wytypuj 20% która wygeneruje Ci 80% wartości i zacznij od nich.

  • Nie zaczynaj dnia od  drobnych mało znaczących zadań.

Zastosuj następującą technikę:

Wybierz z listy rzecz, którą byś chciała zrobić gdybyś w dniu następnym miała wyjechać z miasta.

To zadanie jest – Twoim priorytetem na dziś!

 

PRAWO TRZECH

Zasada polegająca na :

Trzy zadania które wykonujesz w ciągu dnia generują90% zysków, wartości pracy.

A więc: Aby wytypować wielka trójkę z listy zadań wytypuj magiczne odpowiedz

1. Wybierz z listy jedno zadanie które jest źródłem największej wartości dla firmy, dla Ciebie .

Co to by było – ……………….

2. Gdybyś w ciągu dnia musiał zrobić tylko dwa zadania z listy.

Co to by było -……………….. /wybierz z listy, zapisz

3. Wybierz trzy zadania z listy które są kolejnym źródłem największej wartości dla firmy.

Co to by było -………………..

  • To są Twoje trzy najważniejsze zadania. – jeśli okaże się ze miałeś problem z ich wyznaczaniem, może to oznaczać, że ta praca nie jest dla Ciebie.?

Aby zwiększyć  produktywność każdego dnia podziel swoje zadania wg. kategorii:

Kategoria I: Pilne i Ważne

Kategoria II: Ważne , ale nie pilne

Kategoria III:Pilne, ale nie ważne

Kategoria IV: Nie pilne i nie ważne

 

Bez względu na to na jakim pracujesz stanowisku, ile zarabiasz musisz być klarowny:

Musisz wiedzieć, mieć jasność jakie są najważniejsze wartości.

———-

Wskazówki:

♦ skup się na jednym zadaniu

♦ nie rozpraszaj się innymi rzeczami

♦ zajmuj się jedną rzeczą na raz

♦ pracuj jednozadaniowo, przeskakiwanie z zadania na zadanie do niczego Cię nie doprowadzi, stracisz tylko energię potrzebną do działania.

♦  przy pracy bądź skoncentrowana, niech nie rozpraszają cię telefony i maile – to niszczy efekt pracy.

foto9

Stwórz bloki czasu!

Aby czegoś dokonać potrzebujesz ok. 60 – 90 minut – niech tyle wynosi twój blok

Najlepiej jest pracować rano – wtedy posiadasz najwięcej energii

Łącz zadania w pakiety!

Podobne czynności rób w tym samym czasie.


Jeśli masz spotkanie – zaplanuj je, żeby było efektywnie.

Spotkania traktuj jako inwestycje.

Przygotuj plan

Zadawaj pytania

Ciągle się rozwijaj

Doskonal się

Uczęszczaj na seminaria szkolenia i webinary

Zwróć również uwagę na swoje miejsce pracy

– zadbaj o uporządkowane biurko i

dobre rozplanowanie przestrzeni.

Chcąc zgłębiać swoją wiedzę w kwestiach zarządzania czasem i sobą w czasie

Polecam: BRIANA TRACY

  • jednego z najlepszych mówców na świecie.

Uczyć powinno się od najlepszych a lepszego jeszcze nie odkryłam.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge