Aktywność fizyczna – 7 powodów dla których warto być aktywnym fizycznie

Aktywność fizyczna – to tyle ruchu ile potrzebne jest każdemu człowiekowi do rozwoju i zachowania zdrowia. Przynajmniej minimalna  ilość ruchu jest konieczna ażeby przebieg procesów  fizjologicznych i metabolicznych był prawidłowy.

Rola aktywności fizycznej jest nieoceniona – zapobiega wielu chorobom a przede wszystkim ciągle narastającej otyłości.

O pozytywnym wpływie na organizm – aktywności nie trzeba raczej przypominać. Lepsze funkcjonowanie umysłu, mniejsza zachorowalność na choroby przewlekłe to tylko nie które korzyści, które ze sobą niesie.

Istotnym czynnikiem odpowiadającym za choroby układu krążenia i nowotwory jest właśnie brak aktywności .Sport jest jednym z najskuteczniejszych sposobów zapobiegania chorobom cywilizacyjnym m.n nadciśnieniu czy cukrzycy.

Obecnie aktywność fizyczna powinna być nieodzownym elementem wraz z prawidłowym odżywianiem.

„Zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia (z ang. World Health Organization – WHO) z 2002 roku każdy człowiek powinien poświęcić minimum 30 minut dziennie na umiarkowaną aktywność.”

Aktywne życie nie boli – Żyj aktywnie

  • Dużo spaceruj, zamiast jazdy samochodem wybierz przejażdżkę rowerem, ogranicz oglądane TV a ten czas poświęć na sport. Notuj Swoje nawet najmniejsze osiągnięcia, gdyż one dają najwięcej motywacji i chęci do pracy.

aktywność fizyczna

                                                              pływanie
      taniec i ruch przy muzyce
                                                              jazda na rowerze
      gimnastyka

                                                              marsz (np. z kijkami)

 

 

– to tylko nie liczne sposoby, dzięki którym polepszysz Swoje życie

Dłuższe życie i lepszy stan zdrowia są chyba wystarczającą nagrodą


7 zalet aktywności fizycznej:

  1. WAGA CIAŁA – podczas regularnego wysiłku jasne jest, że masa ciała oczywiście ta zbędna będzie ulegać redukcji dodając do tego lepsze odżywianie mamy sukces gwarantowany.
  2. SAMOPOCZUCIE – okazuje się, że nawet 25 minut dziennie spędzonych na aktywności fizycznej polepsza samopoczucie, co więcej chroni organizm przed lekiem i stresem- czyli same korzyści.
  3. SYLWETKA – od wieków wspaniała sylwetka kusiła ludzkość. W gruncie rzeczy kto by nie chciał wyglądać jak Apollo. Umięśnione ręce , wyrzeźbiony brzuch, szczupłe uda, to wszystko kusi aby zabrać się do pracy i poprawiać swoją sylwetkę bardziej i bardziej.
  4. ZDROWIE – sport to zdrowie – maksyma znana chyba wszystkim. Otóż regularne ćwiczenie poprawia stan organizmu. Sport wydłuża życie, dzięki mniejszej liczbie wytwarzanych rodników,
  5. ODPORNOŚĆ – lekarze podsuwają następujący wzór 3x30x130. oznacza on tyle co: 3 razy w tygodniu poświęć 30 minut na ćwiczenia by tętno osiągało 130 uderzeń na minutę. Ruchu na poprawę odporności nigdy za wiele.
  6. STRES – wg, badań aktywność fizyczna oczywiście regularna w dużym stopniu chroni Nas przed stresem dzieje się tak gdyż podczas ćwiczeń rozwijamy w sobie poczucie kontroli, które wpływa na zdrowie psychiczne człowieka .Okazuje się, że ćwiczenie mimo woli czyli nie chcę ale muszę też działają. Tzn.  nawet jeśli ćwiczymy bez chęci bądź z przymusu to otrzymamy efekt podobny do tego gdybyśmy ćwiczyli z wielką motywacją i ekscytacją.
  7. SATYSFAKCJA – to taki stan, kiedy ustaniesz przed lustrem i sam do Siebie zaczniesz się uśmiechać. Czujesz wtedy, że to nad czym tak długo pracowałeś nie poszło na marne i że było warto.

city-man-person-people-medium

road-dawn-mountains-sky-medium
Jak ćwiczyć?
  • rozpocznij ćwiczenie powoli, z czasem zwiększając intensywność ćwiczeń
  • dostosuj intensywność ćwiczeń do swoich możliwości i kondycji
  • rozgrzewka to podstawa, chroni Cię przed urazami
  • ćwicz przy muzyce – jeśli lubisz
  • nigdy nie ćwicz  po posiłku, odczekaj minimum godzinę
  • ćwicz różnorodnie aby unikać nudy i rutyny
  • ćwicz tak jak lubisz i to co lubisz
  • ćwiczenie w grupie zwiększa motywację
  • uważaj na urazy

 

Sport to same zalety więc pytanie czy warto go uprawiać?

– niech zostanie pytaniem retorycznym…

22 komentarze

  1. Ja się zawsze świetnie czuję po ćwiczeniach. I wciąż uważam, że ćwiczę za mało, no ale niestety czasami tryb pracy nie pozwala ćwiczyć… Za to do pracy jeżdżę rowerem:) pozdrawiam:)

  2. Często nie do końca zdajemy sobie sprawę z zalet wynikających z aktywności fizycznej. Twój wpis w sposób prosty i zwięzły omawia te wszystkie zalety:)

  3. Dla mnie najważniejszą korzyścią z aktywności fizycznej jest dobre samopoczucie 😉 Jasne, że bardzo ciężko do tego się zabrać, ale potem jest duże lepiej! Jesteśmy zmęczeni, padnięci i wszystko nas boli – ale to daje nam szczęście!

    No i jak mówi przysłowie „w zdrowym ciele – zdrowy duch” 🙂
    Nie znałam też zasady 3x30x130 – dziękuję za uświadomienie!

  4. Ja bym dodała jeszcze 8. Czas dla samego siebie. W czasie ćwiczeń uwalniają się endorfiny i dla mnie to jest idealny moment na poukładanie myśli. Jako była judoczka, a obecnie mama 4 miesięcznej córci ćwiczę 5 razy w tygodniu w domu z Ewą Chodakowską. Do tego w weekendy z mężem i Zuzą idziemy na siłownię ne świeżym powietrzu i mała jest w wózku, a my z mężem robimy sobie 40 minut treningu obwodowego. Można? Można, a nawet trzeba 🙂

  5. Warto poświęcać czas na aktywność fizyczną. Trenując nawet kilka razy w tygodniu, nie tylko wzmacniamy nasz organizm i modelujemy ciało, ale też czujemy wewnętrzną siłę, która motywuje nas do nowych wyzwań. Pozdrawiam serdecznie 🙂

  6. Podpisuję się pod wszystkim, co napisałaś w tym poście. Wystarczy, że prze kilka dni nie pobiegam, nie pójdę na spacer, czy chociażby się trochę nie porozciągam, mój kręgosłup zaczyna przypominać mi o tym, że brak mu ruchu.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge