10 Sposobów na przetrawienie żaby czyli rozwój osobisty z Brianem Tracy

Rozwój osobisty a hodowanie żab

Miał być ciąg dalszy rozwoju i proszę bardzo.

Dzisiejszy artykuł pokaże jak hodować żaby a mianowicie co zrobić żeby połykać je w całości.

zaba

Nie zwariowałam, spokojnie.

To świetny sposób pracy nad sobą zaraz sami zobaczycie.

Dokładnie mówiąc, Zjedz tę żabę

Ci, którzy w jakikolwiek  sposób mieli do czynienia z rozwojem, poznali świetnego Briana Tracy już wiedzą co jest grane.

Ale są też Ci ,którzy nie mieli jeszcze przyjemności zaprzyjaźnić się z tym Panem.

A uważam że jest taka konieczność bo facet jest genialny.

Nie bez przyczyny jego książki sprzedają się jak świeże bułeczki ?

 

Zjedz tę żabę

czyli 21 metod

podnoszenia wydajności w pracy i zwalczania

skłonności do zwlekania.

 

 

     Ja przetrawiłam  te metody audiobooki’ em  ale Ci którym czytanie nie straszne też sobie poradzą.

Otóż książka to zbiór metod, technik i wskazówek jak efektownie pracować. To konkrety, które wdrożone w życie przynoszą wydajność lepszą jakość pracy a co za tym idzie zadowolenie.

Czemu 10 a nie 21 jak w oryginalnej wersji – ponieważ:

Podam Ci tylko samą kwintesencję tego co powinieneś robić żeby być super pracownikiem, super liderem i super zorganizowanym człowiekiem. A jeśli zapragniesz to rozszerzyć sam zagłębisz się w tą lekturę – osobiście uważam, że warto.

 

Czy znasz klucz do sukcesu?

klucz1

Ja znam, obawiam się tylko, że nie będziesz zadowolony z jego posiadania  .

Klucz Do Sukcesu = Działanie

Jeśli o tym wiedziałeś tylko przypominam jeśli zaś nie wiedziałeś przepraszam że cię rozczarowałam ale to tylko działanie a może i aż.

Tez chciałam znaleźć złota pigułkę w tym audiobooki jak stać się NAJ ale wiesz co jej tam nie było. Złota pigułka nie istnieje. Jeśli ktoś taką posiada – bardzo proszę dać znać ja na pewno z niej skorzystam.

Znalazłam jednak kilka sposobów jak dzięki dyscyplinie, samozaparciu a także swoich chęciom  i wierze możesz osiągnąć sukces.

I nie oszukujmy się on nie przyjdzie z dnia na dzień na srebrnej tacy podany z napisem weź mnie jestem twój. On Cię znajdzie tylko wtedy gdy zakaszesz rękawy i weźmiesz się do roboty.

I zapamiętaj …

Czas_i_tak_uplynie

 

Na początek powiem, że nasza kochana żaba to nasze największe najbardziej dręczące i wymagające zadanie każdego dnia.

1.Zaczynaj od najtrudniejszych zadań

To daje Ci zastrzyk energii na cały dzień

To rzecz która i tak musimy zrobić więc wg. tych którzy na zarządzaniu czasem znają się lepiej niż Ty i Ja trzeba tę okropna żabę a wręcz ropuchę połknąć od razu.

Nie ma sensu przekładać takiego zadania na później bo to doprowadzi do większej frustracji.

Chcesz aby Twój sukces przyszedł szybciej powinieneś przyswoić poniższe etapy.

7 etapów – idealny przepis na wyznaczanie celów i ich osiąganie.

1.Określ czego chcesz

2.Zapisz to

3.Określ termin zakończenia projektu, celu,

4.Stwórz listę, dzięki której będzie Ci łatwiej osiągnąć cel

5.Twoją listę nazwij PLANEM, wyznacz hierarchię i zaznacz priorytety

6.Zacznij od razu. Tzn. zrób cokolwiek w tym kierunku

7.Pracę rozłóż tak abyś codziennie zbliżał się do celu.

 

Cel to koło napędowe  sukcesu.

Jednak nie wynajduj tego koła na nowo skorzystaj zaś z doświadczeń  tych którym już się to udało.

2. PLANUJ – to bardzo ułatwia życie, oszczędza czas i czyni Cię bardziej zorganizowanym

Rób to z wyprzedzeniem.

Dziś wieczorem zaplanuj dzień jutrzejszy.

Idź dalej – planuj kolejne tygodnie i miesiące.

 

Pomimo, iż uważasz, że zajmie Ci to dużo czasu to jednak zaoszczędzisz go dużo więcej bo będziesz wiedział co i kiedy wykonać.

Tu dobrze sprawdza się Reguła 10 na 90.

Pierwsze 10% czasu spędzonego na planowaniu zaoszczędzi Ci 90% czasu potrzebnego do realizacji celu.

 

3. Zasada Pareto

80/20 – stosuj ją zawsze i wszędzie.

 

4. Techhnika ABCDE – tak ustalaj priorytety

A – Zadania które musisz wykonać

B – Zadania które powinnam wykonać

C – Zadania które przyjemnie wykonać

D – Zadania, które można zlecić innym

E – Zadania bagatelne

 

Jeśli zdarzy się, że Twój kalendarz będzie zapełniony tylko wielkimi i ważnymi zadaniami typu A. Ponumeruj je od najważniejszego A1, A2, A3

Listy sporządzaj codziennie i dostosowywuj do nich  priorytety techniką ABCDE.

 

5.Pamiętaj dobre przygotowanie przed rozpoczęciem to podstawa.

Uporządkuj miejsce pracy, przygotuj wszystko co potrzebne,

porządek

 

6. Nie osiadaj na laurach bądź osoba która ciągle  się samodoskonali .

 

eker5_d

7.Krok po kroku

Czyli skupiaj się na poszczególnych etapach, jeśli już go wykonasz dopiero wtedy idź dalej.

sand-768783_960_720

8.Wiara czyni cuda.

wiara

 

9.Nigdy nie nadejdzie odpowiednia chwila. Ona jest TU i TERAZ i czym szybciej to zrozumiesz tym lepiej

TU i TERAZ

 

10.Każde zadanie traktuj indywidualnie.

 

Wszystko co osiągniesz to efekt Twojej samodyscypliny, a polega ona na robieniu tego co powinno się robić, bez względu na to czy się ma na to ochotę.

 

     Jeśli chodź trochę wzbudziłam w Tobie chęć do rozwoju to skorzystaj także z innych dostępnych w sieci e-booków i audiobooków , które zwiększą pewność siebie i staną się dla Ciebie przewodnikami po życiu.

 

One comment

  1. Tego typu poradniki i zasady mające służyć uporządkowaniu swojego życia to nie do końca moja bajka – może właśnie przez to, że nie do końca wierzę w 10/90 i zawsze wydaje mi się, że jeżeli zamiast planować, od razu się za coś wezmę, to szybciej skończę. 😉 Choć możliwe, że gdybym nie był przy tym tak uparty, szybko przekonałbym się, że jest zupełnie inaczej. Cóż – widać zorganizowane życie nie jest dla wszystkich…

    Dobry wpis i fajnie, że wyciągnęłaś z książki samo meritum, zamiast streszczać wszystko. Łyżką dziegciu były przecinki. W sumie to ich brak. 🙂 Skoro o samodoskonaleniu mowa, to może warto w tym kierunku uderzyć. No offense, tak tylko mi przyszło do głowy!

    Wesołych świąt! 😉

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge